fbpx

Mina topp 10 mål 2020

Mina topp 10 mål 2020

Som jag skrev i går och som ni som läser bloggen regelbundet vet så har jag 100 livsmål som jag jobbar aktivt med. Varje år väljer jag ut ett gäng som jag fokuserar lite extra på och här är årets. Jag vill att 2020 ska vara fullt av minnen med stunder tillsammans med de jag bryr mig om, speciellt Lilla O och M. Men jag vill också bli kompis med min kropp igen. Under allt kämpande med att först bli gravid och sen en väldigt jobbig graviditet har jag inte varit snäll med min kropp.

Eller jo, på sätt och vis, jag har låtit den bara vara och fokusera på att ta mig igenom ett rent helvete. Men jag äter får dåligt och väger för mycket, det hindrar mig från att vara så aktiv som jag vill och jag har ont i hela kroppen. En hel del av smärtan kommer från reumatism men det blir inte direkt bättre av att jag väger för mycket. Så i år vill jag bli stark och hälsosam igen, utan att gå ned i vikt på ett dåligt sätt. Inte helt lätt om man varit svårt sjuk i anorexia 1/3 av sitt liv. Därför är mål nummer fyra så otroligt viktigt. Och jag tänker lyckas med båda två!

Men innan jag hugger tag i måljagandet så väntar en riktig jag-dag. När Lilla O födes fick jag en förmiddag med frukost och massage på Grand Hotel av M och den ska användas idag, följt av en tid hos frisören och senare på dagen plock och färgning av ögonbryn. Så härligt!

  1. Spara och investera i aktier.
    Jag är alldeles för dålig på att spara – det är dags att ta tag i det!
  2. Skriva en bok om bipolär sjukdom.
    Det finns för lite skrivet om att man kan leva ett helt vanligt liv med bipolär sjukdom, det vill jag ändra på.
  3. Ha en hälsosam vikt och stark kropp.
    Med 88 kilo som inte består av muskler på mina 175 centimeter är jag medicinskt sätt överviktig. Jag har ont i kroppen och orkar inte lika mycket som jag vill. Skärpning!
  4. Ha en sund inställning till mat och äta hälsosamt.
    Som ätande anorektiker är det en utmaning att kunna gå ned i vikt på ett hälsosamt sätt. Den här gången tänker jag inte få ett anorektiskt skov.
  5. Spendera tid i naturen minst en gång i veckan.
    För att jag mår bra av det.
  6. Ha en mor- & dotterdag med Lilla O varje månad.
    För att hon är den viktigaste personen i mitt liv.
  7. Meditera och yoga regelbundet.
    För att det hjälper mig att hantera min sjukdom.
  8. Inte oroa mig för saker jag inte kan påverka.
    För att det är så dumt att må dåligt av saker man inte kan göra något åt.
  9. Laga ett nytt recept varje vecka.
    För att jag älskar att laga mat men alldeles för sällan provar något nytt.
  10. Spendera kvalitetstid med de viktigaste personerna i mitt liv.
    För att det är grunden till lycka.

7 Comments

  1. januari 3, 2020 / 4:21 e m

    Vilka härliga mål! God fortsättning! 😍

  2. januari 5, 2020 / 9:19 e m

    Jag önskar dig all lycka till med dina mål! Jag tror det kommer gå jättebra för dig 😀 Kram

  3. januari 6, 2020 / 4:57 e m

    Låter som riktigt bra mål! Lycka till 🙂 Kram

  4. januari 6, 2020 / 7:00 e m

    Meditation och yoga är något jag själv tänkt att jag ska börja mer med, för det gör så himla gott för kroppen! Tycker det är himla härliga punkter du satt upp 😀 KRAM

  5. januari 6, 2020 / 10:09 e m

    Många bra mål, lycka till.

  6. januari 7, 2020 / 5:41 e m

    Bra mål fina du! Jag tror stenhårt på dig och förstår så otroligt väl vad du menar med mycket av det du skriver… Helt bombsäker på att du kommer skriva en bok, no doubt about it!! <3

  7. januari 17, 2020 / 9:34 f m

    Såå himla bra mål fina du!! Såå viktigt att spendera tid med de viktigaste personerna i sitt liv och laga ett nytt recept varje vecka låter ju goals, ska försöka laga mer nytt här också 😀

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.